Effektiv och rolig vecka 👌

En effektiv vecka pĂ„ sĂ„ sĂ€tt att jag hunnit spendera tid med de flesta av mina gamla vĂ€nner. I stort sett hela gamla "Linedancefamiljen" samlades en kvĂ€ll för smörgĂ„stĂ„rtefrosseri och mycket snack och skratt. Ett sĂ„nt hĂ€rligt gĂ€ng. Tur att jag kommer till BorĂ„s dĂ„ och dĂ„ sĂ„ att de trĂ€ffas, för det verkar inte bli av annars đŸ€Ł. Hörni, skĂ€rpning! Det fĂ„r ju inte hĂ€nga pĂ„ mig 😜😘
 
Midsommar firades av tradition med ett av mina gamla tjejgĂ€ng. 1991 var första gĂ„ngen och dĂ„ var ju alla barn med. 32 Ă„r senare tycker vi fortfarande att det Ă€r lika kul, trots att det nu bara Ă€r vi "gamlingar". Årets glĂ€djefnatt stod Anneli för. Hon skulle vara hemma i ZĂŒrich trodde jag, och flera med mig, sĂ„ snacka om att hakan nĂ€stan slog i marken nĂ€r hon dök upp. Älskar överraskningar 💕🙏 Det vet ni som lĂ€st mina tidigare inlĂ€gg.
 
En massa goda restaurangluncher har det blivit. Tur att jag "fÄr" resa hem pÄ mÄndag, sÄ att Àtandet ÄtergÄr till det normala. Under promenaderna till mina olika lunchdater har jag fotat lite, som vanligt.
Blev glad nÀr jag sÄg att denna vÀggmÄlning fortfarande finns kvar. Stod och tittade pÄ nÀr den mÄlades för ett antal Är sedan. Men den borde fÄ lite omvÄrdnad. 
 
Natten till den 10 juni 1978 utbröt en brand pĂ„ Stadshotellet i BorĂ„s, dĂ€r det var stort studentfirande. 20 personer omkom och 59 skadades, varav nĂ„gra svĂ„rt. Vi var mĂ„nga som kĂ€nde eller var bekanta med de drabbade. PĂ„ dagen den 9 juni i Ă„r utbröt en brand i centrum, mitt under studentfirandet, och det vĂ€ckte mĂ„nga sorgliga minnen till liv, speciellt hos oss Ă€ldre som var unga -78. Tack o lov inga skadade den hĂ€r gĂ„ngen🙏 och det Ă€r redan full fart pĂ„ renoveringen. 
 
Nu Àr jag tillbaka i Stockholm. I morgon blir det besök hos ögonlÀkaren. 
 
Njut av varje dag och allt om erđŸ™đŸ„°

Kommentera hÀr: