Gröt đŸ«šđŸ™ˆđŸ€”

Men alltsĂ„, hur kan man, eller rĂ€ttare sagt jag, komma pĂ„ tanken att testa att Ă€ta gröt till frukost!? Mitt i sommaren i vĂ€rsta vĂ€rmen. Och i ett land som Frankrike! Jag vet inte, men jag har faktiskt gjort det. I mĂ„nga Ă„r har jag levt i tron att jag inte tycker om gröt, vilket helt och hĂ„llet beror pĂ„ att jag fĂ„tt för mig att gröt Ă€r klibbigt och har otĂ€ck konsistens. Förmodligen grundat pĂ„ att det var sĂ„ jag uppfattade det i min barndom. Min mamma var duktig pĂ„ att laga mat, fast kanske var inte just gröt hennes starka sida. I vilket fall som helst, jag gjorde riktig Ă€kta havregrynsgröt en morgon - och tyckte om det!!! Det var nĂ„gra veckor sedan och jag tycker fortfarande att det Ă€r riktigt gott. Och sĂ„ Ă€r det ju mĂ€ttande. Var dessutom lite trött pĂ„ yoghurt med Ă€pple, mĂŒsli och kanel. SĂ„, nu vet ni det 😊
 
NĂ€r jag gjorde fotoböcker till mina söner, sĂ„ tĂ€nkte jag att det var en vĂ€ldigt bra sysselsĂ€ttning att ta till under trista vinterkvĂ€llar. Har gjort ytterligare nĂ„gra fotoböcker sedan dess och hĂ„ller pĂ„ med en till nu. Det gĂ„r nĂ€mligen precis lika bra att pyssla med nĂ€r det Ă€r för varmt ute pĂ„ dagarna. Perfekt faktiskt 👌
 
I torsdags kvÀll var jag med Nelly med flera till en restaurang i Ginestas, eftersom hennes bror spelade dÀr. Go mat och bra stÀmning.
 
Det började regna framÄt elva-tiden, sÄ dÄ tog det roliga slut, men vi fick ett riktigt skÄdespel pÄ vÀgen hem. Ett rejÀlt ÄskovÀder brakade loss och det blixtrade oavbrutet.
 
Ha deÂŽ gött och kom ihĂ„g att leva 🙏

Kommentarer:

1 Eva-Lena:

Vi har bara regn (fast i flera veckor) ingen Äska. Nu vill vi ha sol sÄ att vi kan Äteruppta badbilen halv nio pÄ morgonen. Det finns ingenstans att lÀgga handduken nÀr det regnar

Svar: LĂ„ta den ligga kvar i bilen đŸ€”â˜ș Kram
Lena Lindblom

2 Anneli:

Gröt Àr gott, det har jag ocksÄ börjat Àta!

Svar: DĂ€r ser man. DĂ„ blir det grötfrukost nĂ€r du kommer â˜ș Kram
Lena Lindblom

Kommentera hÀr: