Väntan är över 💕

Kommer ni ihåg att jag fick en mugg av Elin och Stefan när de var och hälsade på mig i juni? Den muggen är inaktuell nu. Jag ska inte längre BLI farmor, nu ÄR jag farmor. Tidigt i söndags morse såg hon dagens ljus, lillskruttan, två veckor före beräknad tid. Skönt när det är åt det hållet. Allt har gått bra och de kom hem igår eftermiddag redan. Hon ser väldigt nöjd ut, eller hur?
 
Det är inte bara i Sverige det blivit väderomslag. Idag har mina flip-flop fått parkera på hyllan och de gotländska fårskinnstofflorna har plockats fram ur garderoben. Har till och med kört lite värme en stund här i eftermiddag. Igår regnade det hela dagen. Ska man kanske inte säga, men det var riktigt skönt. Mysigt typ ☺️
 
Kollar på TV samtidigt och "upptäcker" en svensk artist som jag aldrig hört talas om. Jag brukar ha rätt bra koll, men detta är ett helt nytt namn: Jay-Jay Johansson. Någon som hört talas om honom?
 
Har fått ny/nya grannar ovanför och det är jag tacksam för. Hon som bodde där tidigare hade för vana att hänga mattorna på balkongräcket. En dag blev jag trött på att det ramlade ner dammtussar, hårnålar med långt svart hår i och annat 'bös" och gick helt enkelt ut på min terrass, samlade ihop en hög i handen och gick upp och knackade på. Förklarade så gott jag kunde på min haltande franska att jag inte tyckte det var så trevligt att hitta hennes skräp på min terrass och föreslog att hon skulle köpa en dammsugare. Om hon gjorde det eller ej får jag aldrig veta och det är inte så viktigt.
 
En fin bild från en av mina promenader förra veckan får avsluta dagen. Nu ska jag kolla på fransk deckare. 
 
Sköt om er och fånga dagen 🙏
 

Kommentera här: