Sjuk i Stockholm!

Ja, det var ju inte det som var meningen. Att vara sjuk menar jag. Att vara i Stockholm var dock planerat sedan några veckor. På vägen hem drog jag dock på mig världens nedrans förkylning! Jäkla skit! Hade inte varit förkyld sedan veckan före jul 2020. Visst är det typiskt. Nu har jag dock skjutit fram min hemresa till lördag, så att jag dels, förhoppningsvis, ska sluta vara så snuvig och hostig, och dessutom hinna umgås lite mer normalt med mina ungdomar. 

Lyckades tack o lov besöka ögonläkaren innan förkylningen bröt ut, det var ju liksom första anledningen till att åka hem en vecka, och jag har fått bekräftat att jag kan ligga lågt med operation av vänsterögat så länge. Skönt. Dessutom hann jag ta andra dosen av bältrosvaccinet så nu är det klart också. 

Har den stora turen att få bo med Andreas och Katta i hennes föräldrars hus och vara kattvakt ihop med dem. Världens sötaste små fröknar. Det är ju ett bra tag sedan jag hade förmånen att ha kattmys, så nu suger jag åt mig så mycket jag kan.

 
I fredags kväll bjöd Andreas och Katta in till taco-kväll och kortspel. Jag var väl inte världens roligaste sällskap med min begynnande förkylning. I lördags låg jag på soffan och lyssnade på bok hela dagen. Andreas och Katta var på spa, gottegrisarna, och igår var jag ute och fick lite frisk luft ihop med Stefan och Elin. Innan dess hade vi festat till det en semla. Så gott!
 
Sedan blev det hemlagad thai-mat. Medan ungdomarna spelade kort, låg jag på soffan och konstaterade att jag hade feber. Inte mycket, men…. Shit!
 
Nu ska jag kurera mig vidare. Var rädda om er, njut av solen om ni kan och fånga dagen🙏
 

Kommentarer:

1 Nina:

Usch så tråkigt. Hoppas du blir bra snart. Kryapådigkramar❤️❤️

Svar: Tack Nina 🥰 Det har börjat vända tack o lov 😊🙏
Lena Lindblom

2 Anneli:

Krya på dig vännen! Jag tänkte precis fråga om du var på väg hem...Skönt att du har tid på dig till lördag. Hälsa din 🍀🍀Kram♥️

Svar: Tack Anneli ❤
Lena Lindblom

3 Barbro :

Låter inge vidare... Berit hälsar att man inte ska vara i Sverige denna årstiden. Kramar från oss båda, har det toppen 🥰👌

Svar: Nej, det var en rejäl svensk förkylning. Nu åker jag till "värmen" I morgon igen. Kram 😊🥰
Lena Lindblom

Kommentera här: