Regn, sol, åska, regn - det växlar!

I måndags förmiddag träffades Jane och jag på en kopp té. Efter att ha pratat om en massa ditten och datten tog vi vägen förbi apoteket. Jag gick in och kollade om jag kunde få tredje Covid-sprutan där. Jajamen, det gick så bra så - dock inte förrän den 10 december. Dels var nog en hel del tider redan bokade, och här i Frankrike ska det gå sex månader mellan andra och tredje dosen och det är ju bara att acceptera (fast nu har de ändrat till fem månader här också). Kommer att få Moderna denna gången och det ska inte vara några problem att “mixa” med Pfizer. Till och med bättre enl. vissa artiklar. Nåväl, nu hoppas jag bara att den där QR-koden som jag kommer få, funkar som den ska med mitt franska covid-pass, så att det framgår att det är dos tre. Senare samma dag tog jag en promenad och på vägen hem passade jag på att gå in på ett annat apotek, för jag skulle fråga om influensa-sprutan (som jag naturligtvis hade glömt att göra på förmiddagen!). Lätt som en plätt, nu har jag fått den, där och då! Bara så👌😄

Vi umgicks ett par timmar på eftermiddagen också, Jane och jag. Hon skulle in till Narbonne för att köpa garn bland annat och frågade om jag ville hänga med. Klart jag ville! Hon skulle till ett köpcenter som jag inte hade koll på så…..  Nu har även jag köpt garn som jag ska sticka sockor av.

Vädret är omväxlande måste jag säga. Ena dagen balkonghäng, nästa kraftig vind, regn och åska. Vi hade rejält oväder i veckan som gick. Regn, regn, regn och åska under säkert tolv timmar. Jag fick torka upp vatten i mitt tränings-/gästrum. Det hade smugit in vatten genom balkongdörren, för jag hade missat att stänga för med luckan. Konstigt nog inget vatten vid ytterdörren (tröskel saknas!) eller vid glasväggen ut till terrassen. Fast där hade jag ju dragit ner jalusin förstås. Lär mig väl så sakteliga. Vägen ut till "stylthusstranden" var avstängd liksom vägen till en av de andra stränderna. 

Häromdagen hörde jag klappret av hovar när jag var ute och gick. Mysigt! Det var ett gäng ungdomar som kom över bron på sina ponnyer. Ibland längtar jag efter att sitta upp på en hästrygg igen. Får se vad som händer i framtiden.

Ha en fin första advent och sköt om er 🙏

Kommentarer:

1 Nina:

Trevlig Advent och många kramar 💕

Svar: Åh, tack detsamma goa Nina 💕
Lena Lindblom

2 Eva-LENA:

Jag får min 9 december
. Ångrar att du inte fick med mitt gamla sticke då hade den förmodligen snart varit klar🤣

Svar: Haha, ja det är inte omöjligt att den faktiskt hade varit det 😁👍
Lena Lindblom

3 Barbro:

7 december för mig, har redan blandat sorterna😀

Svar: 👍😊
Lena Lindblom

Kommentera här: