Vad var det jag sa đŸ˜Ș

I juni nÀr jag lÀmnade Frankrike, frÄgade min hyresvÀrd mig om jag tÀnkte komma tillbaka i september, som min ursprungliga plan var. Men jag svarade direkt att jag inte skulle det, eftersom jag inte ville hamna i karantÀn igen. Han var inte lika sÀker som jag pÄ att det skulle bli sÄ, men, nu har han Àn en gÄng fÄtt stÀnga sin restaurang och hÄlla sig hemma. Jag vill ju gÀrna ha rÀtt, men den hÀr gÄngen hade jag gÀrna haft fel.
 
Ja, det blir ju förĂ€ndringar hĂ€r i Sverige ocksĂ„. FĂ„r se hur det det gĂ„r med simningen nu đŸ˜Ș. Man rekommenderas ju att inte besöka badhus bl. a. Det brukar i och för sig inte vara trĂ„ngt vid den tiden som jag gĂ„r dit under veckorna, med undantag för den hĂ€r veckan. Det har ju varit höstlov, eller lĂ€slov som det tydligen kallas numera. 
 
Flera av mina vĂ€nner tycker att jag har sĂ„'n energi, men faktum Ă€r att jag har inte sĂ„ mycket av den varan egentligen. Men att göra saker som man tycker Ă€r kul och som kĂ€nns bra, ger ju energi. Man fĂ„r tĂ€nka tvĂ€rtom alltsĂ„ 😉. 
 
Förra helgen var vÀldigt social. Barbro hade blivit bjuden pÄ överraskningsresa till Stockholm av sin syster Berit och naturligtvis dök ju jag upp ocksÄ. Det blev middag ute pÄ bÄde fredag och lördag kvÀll och dessutom ett Corona-sÀkrat besök pÄ Kungliga Slottet.
 
PÄ söndagen brunchade jag med Andreas och Katta pÄ Cedergrenska Tornet i Stocksund. Riktigt kul att fÄ se det frÄn insidan. Och att Àta brunch Àr ju aldrig fel. Det var lÀngesedan senast sÄ.....
 
 
 
 
Franska-kursen började i mĂ„ndags. Den körs digitalt och vi Ă€r ett gĂ€ng som sitter lite utspridda i Sverige, Ukraina (!) men Ă€ven nĂ„gra i Frankrike, bland annat lĂ€raren. TvĂ„ och en halv timme varje dag mĂ„ndag till torsdag och sĂ„ eget arbete utöver det. SvĂ„rt men kul. Det kommer nog bli bra. Den första av totalt Ă„tta veckor avklarad 👍â˜ș. 

Kommentarer:

1 Barbro :

Vilken helg, full med underbara överraskningarđŸ„°đŸ‘đŸ·đŸ·đŸ·

Svar: Ja, det blev lyckat 😍
Lena Lindblom

Kommentera hÀr: