Nedräkning påbörjad

Upplever att det varit mer folk i rörelse senaste veckan, bland annat en del som cyklar. Antar att de rör sig utanför den där kilometern från hemmet, för det blir ju lite snävt område att cykla i annars ☺️  Polisen har även börjat fotpatrullera de senaste veckorna förresten.... 🤔
Häromdagen flög det en drönare över huvudet på mig när jag satt och njöt i solen på kullen. Första tanken var att det var polisen. Varför skulle det vara det tänker ni? Jo, de har nämligen övervakning med drönare i bl.a. Nice så.... Fast jag tror nog inte att de kör med det här. Det var nog bara någon som ville roa sig lite ☺️ Har nog levt instängd för länge nu. Blir lite paranoid 😀
Från den 11 maj kommer man kunna röra sig inom 10 mil (yihaaa 🤩🤩🤩🤩) från hemmet utan den där blanketten. Skolorna kommer öppna men det blir frivilligt att skicka dit sina barn. Det kommer bli max 15 elever per klass, så jag antar att de räknar med att en del barn kommer utebli. Det kommer bli krav på att bära mask på en del ställen - vilket jag ifrågasätter. Folk håller ju på med sina masker hela tiden och då gör de ju mer skada än nytta enl. vad jag förstått. Stränderna kommer vara stängda till den 2 juni. I slutet av maj kommer en plan för hur restauranger och kaféer, muséer och liknande ska få öppna. Pratas om mitten av juni. Det kommer vara lite olika mellan regionerna, som delas upp i gröna och röda zoner. Denna bör bli grön. Nog om det, men det känns skönt att det händer lite 👌
 
Idag har jag träffat Jane. Hon var här, utanför alltså, och lämnade ett brev till mig. Så härligt att få en liten livs levande pratstund 🙏
 
Hittade en ny spännande blomma i helgen. Har ingen aning om vad det är, men jag tycker den är fin ☺️
 
Undrar just när den där turistbåten kommer få jobba... Fram i juli kanske.
 
I vilket fall så kommer jag förmodligen ha åkt härifrån. Har nämligen bestämt mig, med sorg i hjärtat, för att återvända till Sverige. Tänker att det finns en stor risk för nya restriktioner framöver, en ny våg med många sjuka, och då vill jag inte vara här 😔. Det här viruset 👺 fanns verkligen inte med i min Frankrike-plan 😢😣. Men just nu ser jag fram emot den 11 maj 🥂

Kommentarer:

1 Anneli:

Gomorron Lena!
Så underbart att du snart kan kunna röra dig friare. Jag förstår ditt beslut fullständigt, bättre att vara i Sverige tills allt lugnat ned sig..
Vem hade räknat med detta?
Men du är bra Lena, du lever din dröm och kan ju ta tag i den igen senareeller om du har en ny dröm då , vem vet!! Sköt om dig, kram Anneli

Svar: 😘
Lena Lindblom

2 Barbro:

Instämmer med Anneli, härligt att se fram emot att kunna röra sig lite friare - det unnar jag dig verkligen.
Du har då kämpat utan att klaga, en dröm i Frankrike som inte alls blev som det var tänkt.
Men är samtidigt oerhört glad att jag åkte ner i höstas, och inte väntade till våren.
Massa kramar från Mollösund, Berit hälsar med❤️

Svar: Mysigt att vara i Mollösund👌Hälsa Berit. Kram på er 😍
Lena Lindblom

Kommentera här: