Nytt år - nya möjligheter!

Får väl börja med att önska er en god fortsättning! Hoppas helgerna blev som ni önskade. Vi har alla olika önskemål, eller preferenser om man säger så. Det är många som reagerat på att jag var ensam över julen. Kanske ett otänkbart alternativ för många, om man nu har förmånen att få välja, men för mig är det inget problem. Jag är en introvert social enstöring, haha! Jag trivs alldeles utmärkt i mitt eget sällskap, tycker nästan att jag är rätt trevlig 😜. Observera att det inte innebär att jag inte vill umgås. Jag älskar mina nära och kära och mina vänner och jag älskar att umgås med dem ❤️.

Har fortsatt att kolla in julfilmer och ramlade över en rätt annorlunda variant tidigare i veckan. För det första: den var inte amerikansk. Den var fransk! För det andra: den utspelade sig inte i en "fantastisk julig liten stad". Den utspelade sig i svenska Lappland! Äkta vinterlandskap! I övrigt var den väl som en julfilm ska vara: kärlek, missförstånd, barn, tomte, uppfyllda önskningar. Ja, jisses!

Det är en lite konstig känsla att höra ena grannen åka iväg på sin scooter och en annan dra iväg på sin motorcykel, samtidigt som det är vinter. Det rimmar liksom inte riktigt. Och speciellt inte nu, när man blir påmind om riktig vinter i norr. "Extremkyla" (grand froid på franska) till och med. Blev rätt full i skratt när det var ett långt inslag på en av nyhetskanalerna häromkvällen, fast de hade ju missat att det var ännu kallare. De hade med ett reportage från Luleå bland annat. Fast, det här med kyla. Jag har en gammal 5-årsdagbok, som jag började på 2002! Då var det -22 på nyårsnatten. Häromdagen dök det upp minnen på Facebook med varierande temperaturer, dock alla lägre än -20! Alla var efter 2010. Det är väl som det ska vara uppe i Norden, eller 🤔? Nåväl, här är det, enligt fransmännen, extremt kallt nu. I mitt område just nu 8 plusgrader med hård vind. Kommer att  hålla sig strax under 10 plusgrader denna veckan - och vind, vilket naturligtvis gör att det känns mycket kallare.

 
I fredags förmiddag hade jag bestämt med Jane och Margaret att vi skulle träffas på en kaffe i stan. Kom att tänka på att man faktiskt alltid sitter utomhus, men med vind och risk för regn, så kändes det som att ett inomhusalternativ var att föredra. Jag googlade innan jag gick hemifrån, för jag kom inte på att jag ens sett något kafé med bord inomhus. Jag hittade dock flera och spanade in ett av dem på vägen till träffen, för att kolla in om det verkade ok och det såg trevligt ut. Dit gick vi och det var som en riktig liten dröm. Underbar inredning, fantastiska godsaker och trevlig stämning. Det känns som att det kan bli ett stående alternativ för fika med mina vänner.
 
 
Skrev ju att min jul firades i ensamhet. Min nyårsafton blev desto livligare 🥳🎉. Jag var medbjuden med Nelly och hennes vänner hem till ett av paren. De bor ute på landet i ett fantastiskt hus. Deras kök och sällskapsrum var som byggt för att fyllas med vänner. Vi var nog mellan 25-30 personer och alla hade med sig något till buffébordet. Mamma Mia, så mycket mat och så mycket gott. Bara mingel och småätande. Och ostarna kom fram först efter midnatt! Och musik förstås! Mikrofoner och högtalare och ljus hade riggats och många hade små överraskningsnummer, ibland utklädda. Komikern höll hov, och det räcker att kolla in hans kroppsspråk för att jag ska tycka han är rolig. Jag fattar inte mycket av det han säger. Åh så jag önskar att jag kunde sjunga så att jag också kunde bjuda på något. Jag åkte hem vid halvtvå, Nelly hade inte åkt förrän vid fyra! De är ena riktiga nattugglor!
 
 
 
Inte bara jag som filmade!!!
 
 
Kan man få hoppas att 2024 blir bättre än 2023, och då tänker jag mest på omvärlden. Själv är jag så nöjd om livet fortsätter lunka på i den takt det gjort hittills. Och i maj ska jag få bli farmor igen, för då ska Mira få en lillebror!
 
Sköt om dig och Carpe Diem🙏💕
 

Kommentarer:

1 Ulla-Britt Svensson:

Hej Lena, läser här att du har haft en bra jul och ett trevligt nyår. Oj, vad kul med ett litet barnbarn till, Grattis Mormor: Här har det varit så kallt -19,9 som mest. Ha det så bra. Kram Ulla-Britt

Svar: 👌 Kram 🥰
Lena Lindblom

2 Ulla-Britt:

Oj, jag menar ju Farmor

Kommentera här: