Helgerna är ett minne blott

Visst är det skönt när storhelgerna är över? Visserligen påverkar det inte mitt liv så mycket, det har ju rullat på ungefär som vanligt, men jag trivs när det är "som vanligt". I början av förra veckan monterades helgerna ned i Narbonne. Det jobbades överallt. Undrar just om den där granen de alltid ställer på torget är i plast? Såg nästan så, ut när de tog gren för gren och den ser ju väldigt "perfekt" ut. Får nog kolla upp det när det är dags igen.

På tisdagen var det vårkänsla i luften. Satt och njöt på en bänk i stan en stund, som så många andra. På onsdagen var det snö- och isvarning på väderappen, ja till och med på Rapports väderkarta var det varning för snö en av dagarna. Det kom aldrig någon snö här, däremot regnade det faktiskt hela torsdagen. Snö hade de däremot fått i norra Frankrike. Där hade det rått kaos. Men, här har varit runt 4-5 plusgrader, så min Kia-Fia har frostvarnat vid några tillfällen. Hon tyckte till och med att jag körde lite för fort. Såna varningar fick jag aldrig av min förra Kia.
Ställde ner växterna från hyllan och bordet så att de fick en liten dusch också.
 
Apropå min kära bil, så har jag ÄNTLIGEN fått mitt franska registreringsbevis - utan registreringsplåtar. Jag var hundra på att de var med i beställningen, men tydligen inte. Nåväl, nu är de beställda och ska komma inom två dygn. Ska till banken på onsdag och förhoppningsvis få klart med försäkringen också.

Favorit i repris i lördags eftermiddag. Fika med sju tjejer från AFAL-gänget på samma mysiga ställe som jag besökte med Jane och Margaret. Tur att vi hade bokat bord, dels eftersom vi var så många, men det är ett väldigt poppis ställe och full rulle hela tiden! Två fransyskor, en tyska, fyra engelskor och så lilla jag. Bra när det inte bara är engelsktalande så att man får lite franskaträning också. Alltså, den cupcaken gick inte av för hackor. Äpple, kanel och "maränggrädde"

 
Spännande att se vad denna veckan ska bjuda på. Det enda jag har inbokat, förutom två kvällar med linedance och en med AFAL, är banken på onsdag. Mycket tid kvar att göra vadsomhelst med andra ord. Sköt om er 🙏🥰
 
 

Kommentera här: