En väldigt lugn vecka

Jag var ju aningen orolig förra lördagen, för att en strejk skulle ställa till det för mig, när jag skulle ta tåget från Montpellier till Narbonne. Det blev mycket värre än så. En person låg på spåret när tåget dundrade in mot perrongen. Lokföraren lyckades få stopp när det var knappt halvvägs in. Kändes som en evighet innan det hände något mer och vi fick information om att perrongen måste utrymmas. Sedan var det bara att vänta på..... vad?  Det var full utryckning. För någon dag sedan hittade jag en notis om händelsen. Personen överlevde med hjärnskakning och en del yttre skador. Ett "avancerat" rop på hjälp eller ett busstreck? Lär jag aldrig få veta, men många var vi som blev upprörda och berörda. Och jodå, jag kom hem, för vi som skulle till Beziers och Narbonne fick hoppa på tåget som skulle till Bordeaux. Fick stå upp hela resan (en timme), men det var det värt. Och jag hann med sista bussen hem.
 
Den här veckan har varit lugn. Har mest stickat på nästa tröja, till mig själv den här gången, men jag har även läst en del. Jag är verkligen en periodare när det gäller läsning. Hade som vanligt med mig läsplattan på resan och den här gången har den använts flitigt. Egentligen tycker jag mer om att hålla i en riktig bok men det är ju inte lika praktiskt. 
 
Det låg lite post i brevlådan när jag kom hem. Bland annat mina röntgenbilder från mammografin!!! Jag blev lika förvånad när jag fick resultatet av blodproverna, som togs när jag ville ha ett nytt recept. Men jag måste säga att, efter att ha läst om alla hackerattacker som drabbat Sverige senaste tiden, så kanske detta är bättre. Fast jag är ju en person som har allt digitalt sedan ett antal år tillbaka (lyft alldeles för många pärmar i mina jobb😆). Nu bor jag i ett land, som ibland är förvånande bra digitalt, men nästa stund faller rejält tillbaka i tiden. Kanske måste jag låta en pärm ta plats i mitt liv igen 🙈 Känns ju sådär. 
 
Igår var det tjejträff 👌😊 Ungefär samma gäng som förra gången. Ett par timmars tjattrande samtidigt som vi åt crêpes och drack kaffe/thé. Go energi.
Mötte upp med Nelly på vägen dit och vi gjorde en snabb titt på en av statyerna som ingår i en utställning här i Narbonne nu. Vi ska spana in allihop senare.
 
Nu ska jag se till att komma iväg för att handla lite mat. Idag blir det fisk.
 
Sköt om er och lev i nuet 🙏💕
 
 
 

Kommentera här: