Sesam öppna dig

Tänk att ett litet plastkort kan betyda så mycket. Några dagar efter att jag fick mitt Carte Vitale, fick jag mail med inbjudan att göra tarmscreening. Toppen! Än så länge är detta inte infört i alla regioner i Sverige, vad jag vet i alla fall, men jag var med i rullorna under åren jag bodde i Stockholm. I Frankrike gör man detta vartannat år. Efter ytterligare någon dag fick jag brev. Nu gällde det årets influensavaccination samt Covid. Bara att tacka och ta emot. Tog vägen förbi apoteket för att boka tid och samtidigt hämta testkitet till tarmscreeningen. I samband med att jag vaccinerade mig, så blev det skarp användning av kortet. Dagen efter kunde jag börja använda mitt konto på en sajt motsvarande 1177. Snacka om Sesam öppna dig!

Vädret har varit fantastiskt, men nu har det börjat vända. I veckan har det regnat till och från och igår kväll blåste det rejält. Det var faktiskt längesedan det var så kraftig vind. Temperaturen ligger fortfarande över 20 grader. Löven börjar gulna, men det är många växter som fortfarande lyser - verkligen!

Jag har ingen aning om vad det är för något som färgat kanalen illgrön, men det ser lite "tjockt" ut om man säger så.
 
Hittade en ny gata helt plötsligt. Det var när jag hade lämnat in bilen för vindrutebyte som jag vandrade runt en del. Fina hus och fin växtlighet.
 
Ha en fin helg och sköt om er 🙏
 

Kommentarer:

1 Maria Björsegård :

Fint att se att du mår bra.Bra att titta i bloggen.Då ser jag vad som händer😉

Svar: Full koll 😊. Kram 🤩
Lena Lindblom

Kommentera här: