Plötsligt händer det 😄!

Det har kommit nu, det lilla plastkortet! Äntligen! Ett par dagar efter förra inlägget damp det ner i lådan. Samma dag kom även det dokument som behövs för omregistrering av bilen. Jag beställde och betalade det den 31 augusti och det skulle komma inom en vecka. Ja ja, det tog några veckor till, men bättre sent än aldrig.

Fick ett stenskott med påföljande spricka. Så trött man blir. Åkte till Carglass och fick superbra service. Det är inte utan att jag har fått språkträning som jag kanske inte direkt hade förväntat mig. 

I helgen åkte Nelly, Julie, Elianne och jag till den otroligt mysiga lilla byn Le Somail. Populärt mål för de som åker på Canal du Midi, och även om semestertiden är över, så var det gott om båtar där. 
 
 
 
Mitt i byn finns en fin gammal stenbro som förbinder de bägge sidorna.
 
 
Förutom ett antal små trevliga restauranger och kaféer finns ett antikvariat av stora mått!. Jisses, så många böcker. När jag gick franskakurs i Couiza hösten 2019 användes böcker av en fransk författare vid namn Marcel Pagnol. Köpte tre av hans böcker för 3€ styck. Får se när och om jag lyckas ta mig igenom dem.
 
 
 
Här är fortfarande varmt på dagarna, men det är svalare på nätterna nu. Träden börjar bli gula men om det beror på att det är höst eller för att de är uttorkade, det har jag ingen aning om. 
 
Sköt om er och Carpe Diem🙏
 
 
 

Kommentera här: