Äntligen en uppdatering!

Aj aj, nu fick jag påbackning från en av vännerna i Borås🙈. Hon har gått in på bloggen flera gånger - helt i onödan (!?), eftersom det inte hänt något. Ok, lovar, ska skärpa mig. Jag hade påbörjat det här inlägget redan så det kommer inte ta så lång tid att slutföra det - hoppas jag! 

Jag blir trött på mina närmsta grannar emellanåt. Jaja, nästan varje dag, för de röker som borstbindare på terrassen, vilket känns in till mig. Det händer att jag stänger dörren för att slippa lukten. Dessutom "stökar" de runt väldigt på sin terrass, drar möbler och så, ja, är allmänt högljudda. Men det är inte bara jag som "stör mig" på dem. För ett tag sedan kom mannen som bor ovanför dem och knackade på min dörr. Han ville veta om jag hade några problem med dem, eftersom jag bor vägg i vägg. I veckan stod dessa två herrar och hade en mycket ljudlig "diskussion" vid entrén. Jag smet tyst förbi. Igår åkte jag buss genom Narbonne i områden jag inte besökt tidigare. I många av husen är det säkert väldigt mycket mer både ljud och stök och då konstaterade jag, att jag nog bor väldigt bra. 

Kommer ni ihåg att jag deklarerade på franska i våras? Jag har fått tillbaka den nu, godkänd och klar. Nästa gång, i maj, kommer jag kunna deklarera digitalt - hoppas jag.

I början av sommaren skrev jag att det var klart med mitt Carte Vitale. Det var nästan helt sant. Det lilla plastkortet har jag fortfarande inte fått och för ett par veckor sedan gav jag upp väntan - nu gick det inte att skylla på semestertider längre. Efter några besök och telefonsamtal lär det vara klart och kortet ska komma inom tre veckor. Jag lär kanske få återkomma om det.

Många är ni som tyckt att jag ska skicka upp lite värme till de nordligare breddgraderna. Den 26 september lyckades det, i alla fall om man ska tro den här bilden.

 
Och med anledning av ovanstående väder har det blivit en del häng i stolen på stranden den senaste veckan.
 
Inatt har det regnat och det är lite dystert ute. Skönt tycker jag. Fast i morgon kanske det blir en tur till havet igen 🌞
 
Sköt om er och Carpe Diem🙏

Kommentarer:

1 Eva-LENA:

Här regnar det ska komma 30 mm nu har det kommit 16. Anders väntar på uppehåll för att ösa båten blev lite för blöt när han hämtade potatis🤗. Åskar rejält nu i skåne Magnus vill inte prata i telefon😆. Inget kul idag jag ska stryka kan du komma🤣🤣🤣

Svar: Här har det regnat i natt, men nu kommer solen tillbaka 🌞 Hade gärna underhållit dig medan du strök, det är jag bra på. Har ju tränat mycket😄
Lena Lindblom

Kommentera här: