Nattsudd! I min ålder?

FÖRST, det här inlägget är högst ofrivilligt väldigt försenat. Jag hade tänkt publicera det i förrförra veckan, men då kunde jag helt plötsligt inte logga in på Blogg.se. De hade "blockat" mig 🫤 och det berodde tydligen på att jag befinner mig utomlands. Fast det har jag ju gjort till och från under drygt fyra år nu, så…..  Nåväl, nu har jag fått uppdatera det jag ursprungligen skrev ett antal gånger i väntan på att få publicera.

Jag hade en intensiv och härlig vecka i Stockholm med mycket familjemys. Har fått lära känna lilla Mira ännu mer och hon är så charmig och underhållande. En riktigt glad unge. Flera restaurangbesök har det blivit med lilla familjen men även lunch med äldste sonen inne i sta’n. Och på fredagskvällen var jag bjuden på middag till honom och Katta. På söndagen hade vi ettårskalas för lilltjejen och på måndagen, hennes födelsedag, firade vi en gång till, nu med presenterna från mormor och morfar, som bor uppe i Skellefteå. Tårtan var jättegod tyckte även Mira 😋👌

 
Dessutom har jag varit lite kulturell. Andreas, Katta och jag var på en utställning om Titanic. Om jag förstod det rätt, så är detta en utställning som turnerar runt om i världen. Det var väldigt intressant och man fick se en hel del föremål som de lyckats plocka upp. De hade även byggt upp hur det såg ut i en av restaurangerna samt några av hytterna.

Lite musik har jag hunnit med också. Livgardets Dragonmusikkår hade sin årliga konsert på Konserthuset och gästartist var Rickard Söderberg. Inte nog med att han sjunger fantastiskt, han är rätt rolig också.

 
Hittade Charlotte Gyllenhammars upp- och nervända ek på väg till tunnelbanan.
 
Jag brukar ju försöka träffa vänner också, men denna gången blev det "bara" min kusin och hennes dotter, utöver familjen.
 
Nelly har ett gäng goda vänner som brukar träffas emellanåt. Knytkalas, musik och allmänt kul. Mycket musik eftersom hennes bror är med och många, nästan alla, i det här gänget sjunger 🎶🎶🎶 En av gubbarna är komiker. Ja, ni hör ju. Låter som något man vill vara med på, eller hur? Ja, det är ju det där med språket då, men….  Förra söndagen var det dags och jag kände mig så välkomnad, fick till och med en alldeles egen “välkommen i gänget-sång”. Sju av dem, som jag hade träffat ett antal gånger under sommaren, med Nelly i spetsen, gick upp och började sjunga. På sextiotalet fanns en låt som hette Monia. De sjöng den första versen, men hade givetvis bytt ut Monia mot Lena. Snacka om att jag blev överraskad! Och de sjöng på “svenska”! Det blev en otroligt kul och lååååång kväll. Var hemma halv tre på natten! Alltså, man ska inte vara ute och nattsudda när man nått min ålder. Sååå trött jag var dagen efter. Och det hade inget med för mycket vin att göra. Jag körde nämligen så…. Inte en droppe!
 
Även här har det blivit vinter och jag har köpt världens fulaste tofflor. Men att bo på bottenplan med klinkergolv utan golvvärme kräver att man har varmt på fötterna 😄
 
Njut av dagen och sköt om er 🥰

Kommentarer:

1 Eva-Lena:

Är du ute och ränner på nätterna? Vet du,jag unnar dig detta. Lev livet fullt ut men inte som förr med visitkort ha, ha,ha.

Svar: Något har man väl lärt sig på alla år, eller 😄
Lena Lindblom

Kommentera här: